18.01.11

Vienpusējā apmaiņa

Pagājušo svētdien nomiris Davids. Pazinu viņu tieši 3 mēnešus. Man bija tāda sajūta, ka manas esamības šeit laikā tas varētu notikt ar kādu, bet es nedomāju, ka ar viņu. Pirmkārt, viņš bija visjaunākais un īstenībā mans labākais draugs no iemītniekiem. Tagad palicis ir tikai Julio, ar ko var parunāt un kas ir omulīgi jauks.
Arvien vairāk man uzburas maza Spānijas ciemata raksturaina jebšu lielajām nācijām piedēvētā augstprātība. Šeit neeksistē termins intercultural exchange, jo esot šeit tev ir jāpieņem viss vietējais, bet reti kurš ir ieinteresēts uzzināt vai mēģināt izprast citas kultūras. Visiem liekas, ka Spānija ir labākā valsts pasaulē. Piemēram, kad jauniešu centrā cepu kartupeļu pankūkas un cienāju ar zefīru, daļa, kas bija atnākuši, lai vienkārši satusētu un būtu kruti, pat NEPAGARŠOJA. Visi gaida, lai tu esi atvērts visam, bet neviens tāds netaisās būt. Es atceros, kad Skrīveros bija brīvprātīgie. Vismaz man tas likās kaut kas tik īpašs, ka biju laimīga, kad iepazinos ar Sonju un Eloju.
Dienas centrā arī sāku justies kā ciemiņš. Piemēram, reizēs, kad viņiem ir jākrāso attēli – sejas šeit vienmēr tiek krāsotas oranžas. Saku, ka Latvijā mēs vai nu atstājam baltas vai krāsojam rozā, bet Aitoram ir trauma no kāda iepriekšējā brīvprātīgā Ralfa no Nīderlandes, kam bija raksturīga vasarraibumaina seja ar angļiem tipisko sārtumu, ka viņš kategoriski izvairās no rozā sejām. Vai arī šodien, kad vajadzēja krāsot dzīvniekus vāveres krāsošanai devu oranžo. (Nu, bet Latvijā taču bērniem saka, ka ir oranža. Vēl nesen Krikša Ziemassvētku eglītē meitene- vāvere bija saģērbta oranža). Bet atskrien Aitors un saka, ka jākrāso sarkanbrūna, jo Spānijā esot sarkanbrūnas. Tas, lai viņi trenētu atmiņu. Bet kāda atmiņa, ja tas vienkārši ir tā, ka Aitors saka – krāso sarkanbrūnu. Tikpat labi varētu iedot zilu un viņiem nebūtu nekādas starpības, vai viņi atceras. Galvenais taču ir krāsot un kāpēc ir jākrāso atbilstoši realitātei.. vismaz te taču var izpausties viņu iztēle vai vecuma neprāts (nu labi, nav jau viņiem nemaz tāda, vnk slikta atmiņa). Tajā pašā laikā viņš Anhelam iedod zili violeto krāsu, lai izkrāso trusi. Un lai nemaz nestāsta, ka Spānijā te tādi skraida apkārt. Tikpat labi es viņam varu likt priekšā Latvijas zilās govis.

1 komentārs: